Langkau ke kandungan utama

Ketahui KOD rahsia dari smartfon anda


 kod rahsia dari smartfon
Sebenarnya banyak perkara pengguna tidak ketahui mengenai kod tertentu untuk tujuan yang lebih rumit. Dengan kod ini, anda boleh tahu kedudukan smartfon anda yg hilang, digodam, atau diikuti oleh penjenayah. Mari kita lihat bagaimana kod ini berfungsi!



Dengan kod ini, anda boleh mengetahui sama ada panggilan, mesej, dan data anda yang lain sedang dialihkan. Status jenis lencongan yang berlaku dengan jumlah maklumat yang sedang dipindahkan akan dipaparkan pada skrin telefon anda. Fungsi ini berguna kepada rakan-rakan cemburu atau ibu bapa yang cuba untuk melindungi anak-anak mereka dari spam atau penjenayah.
Orang tua sering menjadi mangsa amalan ini apabila mereka meminjamkan telefon mereka kepada orang asing untuk membuat satu panggilan. Jika mereka berbuat demikian, mereka menghadapi risiko yang mempunyai maklumat tentang di mana mereka tinggal, rakan-rakan mereka dan keluarga, kegiatan harian, dan juga keadaan kewangan mereka disampaikan kepada penjenayah.



Mendail kod ini jika anda ingin mengetahui di mana panggilan, mesej dan data sedang dihalakan. Kemungkinan dalam kes ini bahawa panggilan suara anda sedang dihalakan kepada salah satu daripada nombor operator telefon bimbit anda.




Dengan bantuan kod ini, anda boleh mengetahui IMEI anda (International Mobile Equipment Identifier). Jika anda tahu nombor ini, anda boleh mencari telefon anda jika seseorang mencuri ia. Apabila dihidupkan, lokasi disampaikan secara automatik kepada operator rangkaian walaupun kad SIM lain dimasukkan. Jika seseorang mengetahui nombor IMEI anda, mereka boleh mengetahui model dan ciri-ciri teknikal telefon anda.





kod khas wujud yang membolehkan seseorang untuk mengesan lokasi anda dan juga untuk menentukan sama ada seseorang yang sedang mengikuti anda. Untuk ini, anda perlu netmonitor utiliti. Menaip salah satu daripada kod berikut:

untuk iPhone: * 3001 # 12345 # *

untuk Android: * # * # 4636 # * # * atau * # * # 197.328.640 # * # *

Langkah 1. Pergi ke bahagian dipanggil UMTS Alam Sekitar bimbit, kemudian UMTS info RR, dan menulis semua nombor di bawah ID Cell . Nombor-nombor ini adalah stesen asas terletak berhampiran. Telefon anda akan menyambung secara lalai dengan yang mengeluarkan isyarat terbaik.

Langkah 2. Kembali ke menu utama, dan klik pada tab Maklumat MM, kemudian pada Berkhidmat PLMN. Tuliskan nombor di bawah Local Kod Kawasan (LAC) .

Langkah 3. Dengan bantuan kedua-dua nombor dan sebuah laman web biasa (tab keempat ke kiri), anda boleh menentukan lokasi pada peta stesen asas bahawa telefon anda disambungkan.




Jika anda menggunakan Android, anda harus memeriksa secara berkala telefon anda untuk virus. PlaceRaider adalah salah satu yang paling berbahaya yang boleh menjangkiti peranti anda. Dibangunkan oleh pakar-pakar Amerika, ia bertujuan untuk menunjukkan bagaimana terdedah peranti kami berada. Sebaik sahaja ia masuk ke telefon, Trojan ini mengambil satu siri gambar-gambar kawasan sekitar, mencipta model 3D bangunan anda berada dalam, dan kemudian mengambil kesempatan daripada apa-apa sambungan internet untuk menghantar data terkumpul dan bersama-sama dengan semua data pada telefon dan kata laluan anda.



agensi-agensi keselamatan negara dalam hampir semua negara kini bekerjasama dengan pengendali telefon bimbit, yang sering memberi bekas dengan akses kepada maklumat di mana-mana pelanggan mereka dengan syarat mereka mempunyai waran daripada mahkamah. Sebagai minimum, mereka menyediakan data dari tiga bulan lepas.

Telefon yang telah digodam oleh agensi keselamatan, kemungkinan anda tidak akan perasan. Telefon yang membuat bunyi yang ganjil semasa perbualan, kehilangan kuasa bateri cepat, terlampau panas, atau tidak disangka-sangka dimulakan semula, ini adalah semata-mata satu petunjuk bahawa anda perlu untuk mendapatkan ia dibaiki dan bukannya tanda-tanda bahawa anda sedang mendengar.

Rakyat umumnya tidak mendedahkan semua yang banyak dalam perbualan telefon, jadi dari sudut pandangan mereka yang ingin mendengar dalam ia lebih berbaloi untuk menyediakan peranti khas ( "bugs") dalam rumah seseorang. Pengesan gelombang radio boleh digunakan untuk bekerja sama ada pepijat seperti terdapat di dalam bangunan.



Gunakan aplikasi mesej yang ditutup sepenuhnya kepada orang luar, seperti  Telegram , Chare , Wickr , atau  Signal.

Menentukan maklumat ia adalah selamat untuk membuat dicapai oleh semua. Sekiranya semua orang benar-benar dapat mengetahui nombor telefon anda atau mempunyai akses kepada maklumat mengenai keluarga anda, orang tersayang, atau gaya hidup anda? Berhati-hati apabila menyiarkan gambar-gambar kanak-kanak.

Tidak memasang program yang tidak diketahui pada telefon anda, sentiasa awasi aplikasi yang anda telah memasang dan menggunakan kunci keselamatan pelbagai di mana sahaja yang anda boleh. Jangan klik pada pautan yang tidak selamat.

Hanya operator telefon bimbit anda sahaja boleh menawarkan anda menjejaki perkhidmatan, dan mereka hanya perlu menghidupkannya beserta perjanjian yang jelas. Laman web dan aplikasi yang menawarkan untuk mengetahui lokasi orang lain hampir pasti bertindak dengan niat jenayah. Berhati-hati!

Selamat mencuba dan silakan SHARE!!

Catatan popular daripada blog ini

BAGAIMANA UNTUK HILANGKAN KESAN DEGIL PADA KUALI/PERIUK?

Sebenarnya ada cara mudah untuk hilangkan kesan degil pada periuk rumah anda. Bahan-bahan: Air kosong, limau nipis. Jom lihat video tutorial ni:

Isteri Tertekan Gara gara Suami Cemburu Buta

Saya telah mendirikan rumah tangga kira-kira lima tahun. Semuanya atas jodoh yang sama sekali saya tidak menyangka hadir semula selepas 10 tahun hidup sendirian. Sebelum menerima suami, saya meminta pendapat dari ahli keluarga, sama ada suami sesuai atau tidak jodohnya dengan saya. Ramai yang meminta saya menerimanya kerana bakal suami nampak baik dan mementingkan solat ketika kami baru berkenalan dahulu. Memandangkan pernah ada sejarah perkahwinan lalu yang agak menyedihkan, semua itu membuatkan saya menjadi lebih berhati-hati untuk melangkah ke frasa mendirikan rumah tangga semula.  Masih saya ingat, semasa perkahwinan pertama,  awalnya saja saya bahagia tetapi selepas itu rumah tangga mulai haru-biru bila suami diberhentikan kerja. Setahun berlalu dia masih selesa dengan caranya menjaga anak-anak dan hanya saya yang bekerja untuk melunasi semua hutang piutang yang kami buat semasa awal perkahwinan. Mulanya saya masih boleh bersabar tetapi lama kelamaan saya mulai bosan ke

MAKNA DISEBALIK WARNA AIR KENCING YANG ANDA PERLU TAHU

Kita selalu perasaan air kencing kita, kadang-kadang putih jernih, kadang-kadang kuning. Ada masa tertentu, kuningnya sangat pekat. Belum lagi warna air kencing yang pelik ketika hamil. Ada juga yang menghidapi air kencing kotor. Warna dan bau air kencing membawa makna yang penting tentang status kesihatan anda. Buah pinggang ialah organ yang bertanggungjawab menghasilkan kencing. Warna kuning pada air kencing pula disebabkan oleh pigmen yang disebut urochrome Warna air kencing yang normal ialah kuning pucat. Tahukah anda, tubuh manusia normal memerlukan sekurang-kurang 8-10 gelas air masak sehari ? Ia penting untuk mengelakkan tubuh kita daripada dehidrasi. Maksud dehidrasi adalah satu keadaan di mana tubuh kita kekurangan air. Baca lebih lanjut untuk mengetahui maksud warna air kencing Air Kencing Warna Jernih Bermaksud air dalam tubuh anda lebih dari cukup. Ini adalah baik. Walaubagaimanapun air kencing warna jernih juga boleh disebabkan oleh penyakit Hepatit