Langkau ke kandungan utama

Apa yang Kita Tahu Mengenai Manchester Attacker Salman Abedi

Polis telah menamakan penyerang - yang meninggal dunia bersama-sama dengan sekurang-kurangnya 22 mangsa dalam pengeboman Isnin - sebagai Salman Abedi.



Hannah Al-Othman
Polis di luar rumah disyaki penyerang Manchester Arena, Salman Abedi, pada Elsmore Road, selatan Manchester.
Penyerang yang meletupkan bom di konsert pop di Manchester pada Isnin , membunuh 22 orang dan beliau sendiri, telah dinamakan oleh polis sebagai Salman Abedi berusia 22 tahun itu.
Ian Hopkins, ketua konstabel polis Greater Manchester, berkata: "Saya boleh mengesahkan bahawa lelaki itu disyaki menjalankan kekejaman malam tadi adalah berusia 22 tahun Salman Abedi, namun beliau masih belum secara rasmi dinamakan oleh koroner dan Saya tidak akan t mahu mengulas apa-apa lagi mengenai beliau pada peringkat ini. "
"Keutamaan kekal untuk menentukan sama ada dia bertindak bersendirian atau sebagai sebahagian daripada rangkaian," tambah Hopkins.

polis bersenjata sebelah ambulans selepas serangan
Peter Byrne / PA Wire / PA Images
polis bersenjata sebelah ambulans selepas serangan

The Telegraph melaporkan bahawa Abedi dilahirkan di Manchester kepada ibu bapa Libya dan dibesarkan di daerah Whalley Range di selatan bandar.
Pilihan Raya carian roll menunjukkan bahawa seorang lelaki bernama Salman Abedi hidup pada 21 Elsmore Road di Fallowfield, selatan Manchester - yang muncul untuk menjadi alamat yang sama di mana polis dijalankan Cari forensik dan letupan yang dikawal lebih awal pada Selasa.
Ketua Konstabel Hopkins berkata letupan itu untuk masuk ke rumah dan tidak memberi sebarang ancaman kepada masyarakat yang lebih luas.
Jiran memberitahu BuzzFeed News bahawa keluarga adalah dari Libya dan telah dirujuk sebagai "Libya". Keluarga juga terbang bendera Libya besar dari rumah.
Jiran digambarkan Abedi sebagai 5 '6 ", kelihatan muda untuk usianya, dan bercukur licin. Mereka berkata penghuni rumah telah tinggal di sana selama beberapa tahun tetapi tidak lebih daripada 10. 

Salman Abedi adalah seorang pelajar di Universiti Salford, Manchester, institusi yang disahkan dalam satu kenyataan hari ini. "ini adalah satu kejutan lagi kepada kita semua, dan kita faham bagaimana ini akan memberi kesan kepada semua anggota masyarakat University kami," 

Abedi dan keluarganya beribadah di Masjid Didsbury dan Islam pusat dan adalah terkenal kepada masyarakat, The Guardian melaporkan . 

Mohammed Saeed, iman masjid, berkata ketika beliau menyampaikan ucapan anti-ISIS pada 2015, Abedi kelihatan begitu marah pada kata-kata pemimpin agama bahawa kawan-kawan takut dia akan menyerang ketika dia berkata demikian. "Salman menunjukkan kepada saya menghadapi kebencian selepas khutbah itu," katanya. "dia menunjukkan saya kebencian."

Polis penyiasat forensik di alamat di Elsmore Road, Greater Manchester.
Danny Lawson / PA Wire / PA Images
Polis penyiasat forensik di alamat di Elsmore Road, Greater Manchester.

Polis mengesahkan letupan yang dikawal berlaku di Fallowfield pada pagi Selasa, dan orang-orang tempatan mengesahkan pendengaran bang keramaian di media sosial. penggera kereta telah ditolak oleh bunyi bising dan kehadiran polis yang berat menggembala pemerhati jauh. A serbuan berasingan berlaku di Carlton Road di Range Whalley berdekatan.
Terdahulu pada Selasa, polis bersenjata menahan seorang lelaki berusia 23 tahun di Manchester selatan berkaitan dengan operasi.
Bercakap di luar 10 Downing Street sebelum ini, Perdana Menteri Theresa May mengesahkan polis dan perkhidmatan keselamatan bekerja atas dasar bahawa serangan itu dilakukan oleh penyerang tunggal.

Sumber:BuzzFeedNews

Catatan popular daripada blog ini

BAGAIMANA UNTUK HILANGKAN KESAN DEGIL PADA KUALI/PERIUK?

Sebenarnya ada cara mudah untuk hilangkan kesan degil pada periuk rumah anda. Bahan-bahan: Air kosong, limau nipis. Jom lihat video tutorial ni:

Isteri Tertekan Gara gara Suami Cemburu Buta

Saya telah mendirikan rumah tangga kira-kira lima tahun. Semuanya atas jodoh yang sama sekali saya tidak menyangka hadir semula selepas 10 tahun hidup sendirian. Sebelum menerima suami, saya meminta pendapat dari ahli keluarga, sama ada suami sesuai atau tidak jodohnya dengan saya. Ramai yang meminta saya menerimanya kerana bakal suami nampak baik dan mementingkan solat ketika kami baru berkenalan dahulu. Memandangkan pernah ada sejarah perkahwinan lalu yang agak menyedihkan, semua itu membuatkan saya menjadi lebih berhati-hati untuk melangkah ke frasa mendirikan rumah tangga semula.  Masih saya ingat, semasa perkahwinan pertama,  awalnya saja saya bahagia tetapi selepas itu rumah tangga mulai haru-biru bila suami diberhentikan kerja. Setahun berlalu dia masih selesa dengan caranya menjaga anak-anak dan hanya saya yang bekerja untuk melunasi semua hutang piutang yang kami buat semasa awal perkahwinan. Mulanya saya masih boleh bersabar tetapi lama kelamaan saya mulai bosan ke

MAKNA DISEBALIK WARNA AIR KENCING YANG ANDA PERLU TAHU

Kita selalu perasaan air kencing kita, kadang-kadang putih jernih, kadang-kadang kuning. Ada masa tertentu, kuningnya sangat pekat. Belum lagi warna air kencing yang pelik ketika hamil. Ada juga yang menghidapi air kencing kotor. Warna dan bau air kencing membawa makna yang penting tentang status kesihatan anda. Buah pinggang ialah organ yang bertanggungjawab menghasilkan kencing. Warna kuning pada air kencing pula disebabkan oleh pigmen yang disebut urochrome Warna air kencing yang normal ialah kuning pucat. Tahukah anda, tubuh manusia normal memerlukan sekurang-kurang 8-10 gelas air masak sehari ? Ia penting untuk mengelakkan tubuh kita daripada dehidrasi. Maksud dehidrasi adalah satu keadaan di mana tubuh kita kekurangan air. Baca lebih lanjut untuk mengetahui maksud warna air kencing Air Kencing Warna Jernih Bermaksud air dalam tubuh anda lebih dari cukup. Ini adalah baik. Walaubagaimanapun air kencing warna jernih juga boleh disebabkan oleh penyakit Hepatit